ریيس گروه مشاوران جوان وزارت صنعت، معدن و تجارت: تولید کنندگان در کشور با مشکل تامین منابع مالی مواج
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 270
نویسنده : حامد عابدی

ریيس گروه مشاوران جوان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: متاسفانه بیشتر تولید کنندگان در کشور با مشکل تامین منابع مالی مواجه هستند که در ماههای اخیر با تشدید آن روبه رو بودیم و باید امیدوار باشیم با تصمیمات جدید این مشکل برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، رضا براتی شامگاه گذشته (پنجشنبه) در چهارمین جشنواره تولید کنندگان جوان استان اصفهان اظهار کرد: امروز تولید در کشور ما با یک بیماری بزرگی دست به گریبان است که همه ما موظفیم که این بیماری را درمان کنیم.

وی با بیان اینکه ایران 17امین اقتصاد برتر در جهان است، افزود: از لحاظ صادرات 22امین، معدن 10امین و فولاد 17امین کشور در جهان هستیم.

مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع در سال گذشته ادامه داد: وزارت بازرگانی تصمیماتی در خصوص حقوق مصرف کننده و وزارت صنایع، تصمیماتی در خصوص حمایت از تولید کننده ها می گرفت که به طور معمول تصمیات در تضاد با یکدیگر و مشکل ساز بود.

وی اضافه کرد: ادغام این دو وزارتخانه با عنوان وزارت صنعت، معدن و تجارت گام بزرگی در گرفتن تصمیمات هماهنگ برای حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خواهد بود.

براتی با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای حمایت از تولید ملی جلسه ویژه ای با معاونان و جمعی از نمایندگان تولید کنندگان کشور برگزار کرد، گفت: در این جلسه ویژه، 10 برنامه عملیاتی تدوین شد که مهمترین آن تامین منابع مالی برای تولید کنندگان بود.

وی بیان کرد: متاسفانه بیشتر تولید کنندگان در کشور با مشکل تامین منابع مالی مواجه هستند که در ماه های اخیر با تشدید آن روبرو بودیم و باید امیدوار باشیم با تصمیمات جدید این مشکل برطرف شود.

ریيس گروه مشاوران جوان وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه یکی از مشکلات بزرگی که سر راه تولید کننده برای گرفتن تسهیلات از بانک ها وجود دارد، تامین وثیقه است، خاطر نشان کرد: با رایزنی های انجام شده با بانک مرکزی مقرر شد موجودی شرکتها در انبار، توسط بانک "دی" به عنوان بانک عامل به عنوان وثیقه در نظر گرفته شود.

وی افزود: برخی شرکتها تولید ندارند و به وطور معمول انبارهای این شرکتها خالی است که مقرر شد برند و اعتبار آن شرکت به عنوان وثیقه در نظر گرفته شود.

وی از بهبود کیفیت تولیدات داخلی به عنوان تصمیم دیگر این جلسه ویژه نام برد و گفت: اگر کیفیت تولیدات افزایش نیابد نمی توان با تولیدات خارجی رقابت کرد.

ریيس گروه مشاوران جوان وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: امروز ما در کشور با مشکل تولید مواجه نیستیم چون منابع اولیه داریم، ولی سرمایه نیاز داریم که این منابع را به گردش در آورد.

براتی به حاشیه سود تولید اشاره کرد و افزود: حاشیه سود بازار سکه طلا 110 درصد و مسکن به طور تقریبی 55 درصد است، در صورتیکه این رقم در تولید 15 درصد می باشد.

وی ادامه داد: در این صورت بیشتر سرمایه ها به سمت بازار مسکن و سکه خواهد رفت که باید اصلاح شود.

 






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: